Beheer en financiën

Het beheer en onderhoud van het kerkgebouw en inventaris is vanuit de raad gedelegeerd naar de Beheerscommissie. De leden van de beheerscommissie stellen hun kennis en tijd beschikbaar om ervoor te zorgen dat de onderhoudsstaat van ons gebouw en de veiligheid in en rondom het gebouw gewaarborgd zijn.

Vanuit de commissie worden onder andere de BHV, het schoonmaakteam, geluidsteam, beamerteam, koffieteam en fietsenwacht aangestuurd.

Vragen met betrekking tot het gebruik van ons gebouw kunt u per e-mail stellen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via het contactformulier onder het menu “contact”.

Heeft u vragen, klachten of tips over de staat van ons gebouw dan kunt u die per e-mail stellen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via het contactformulier onder het menu “contact”

Baptisten Gemeente “De Schuilplaats” is aangesloten bij de Unie van Baptisten Gemeenten in Nederland (www.baptisten.nl).

Als Gemeente hebben we te maken met een aantal financiële lasten die wij als leden/vrienden van de gemeente met elkaar mogen delen, maar bovenal met elkaar moeten regelen en wel zodanig dat wij aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Een aantal van die zakelijke dingen willen we graag onder uw aandacht brengen. Maandelijks hebben we te maken met een flink aantal vaste uitgaven, zoals kosten samenhangend met de voorganger, beheer en onderhoud van ons gebouw, kosten van gas, water en elektriciteit en gemeentelijke heffingen, verzekeringen en nog diverse andere kosten. Om alle bovenstaande kosten te kunnen betalen zal er ook een inkomstenbron moeten zijn.  Voor ongeveer 75% worden de kosten betaald uit de opbrengst van de vrijwillige bijdragen en giften van leden en vrienden. De resterende 25% wordt bekostigd uit de opbrengsten van collecten, kerkhuur en overige bestemmingsgiften.  

Volgens artikel 7 lid 2 van de statuten wordt van ieder lid of vriend verwacht naar draagkracht bij te dragen in de door de Gemeente benodigde geldmiddelen. Jaarlijks wordt door de Raad  op de ledenvergadering van November een begroting voor het komende jaar ingediend en in stemming gebracht. In deze vergadering wordt op grond van begroting het richtbedrag voor de vrijwillige bijdrage
van de leden vastgesteld. Volgens de begroting voor 2017 bedraagt het richtbedrag  Eur 40,00 per lid/vriend per maand.

Hoeveel  u kunt of wilt afdragen aan maandelijkse vaste bijdrage kunnen wij niet bepalen. Wij gaan ervan uit dat u bijdraagt naar vermogen. Het is tussen u en God wat u aan maandelijkse bijdrage afdraagt aan de gemeente.  

Uw maandelijkse bijdrage kunt u overmaken op rekening
NL35ABNA0527052825 bij de ABN
(BIC: ABNANL2A) of op rekening
L29INGB0001089390 bij de ING (BIC: INGBNL2A),
allebei ten name van Baptisten Gemeente “De Schuilplaats” te Eindhoven.  


Baptisten Gemeente “de Schuilplaats” is erkend als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Als gevolg hiervan zijn aantoonbare giften gedaan aan “de Schuilplaats” fiscaal aftrekbaar. Welk deel u van de belastingdienst terug kunt krijgen is afhankelijk van uw inkomen. Het RSIN nummer (fiscaal nummer) van ons is 809350221.

Indien u nog vragen heeft, neem dan gerust contact op met de penningmeester, zie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 ANBI NWGeven aan de schuilplaats